Pagina's

Scrub jezelf! (of laat je scrubben)

Scrubben is heerlijk, het kost je wat tijd en moeite, maar je krijgt een heerlijk zachte huid in de plaats!
Het is zeker aangewezen te scrubben wanneer je van plan bent zelfbruiner te gebruiken, zo krijg je een egaal resultaat. Maar ook op vakantie zorgt scrubben voor een betere bruining.

Tegenwoordig zijn er heel wat soorten scrubs, waarvan ik enkele zal overlopen: de tube, pot, gezichtsscrub, zoutscrub, de scrubhandschoen en douchegel met scrubdeeltjes!

1. De tube

Scrub uit een tube vind ik zelf het fijnst, het is namelijk het meest hygiënisch , want er komt niet makkelijk water of vuil bij. Deze scrub is vaak wat vloeibaarder dan scrub uit een pot, die dus vaak wat harder is (dikkere substantie). Ook vind ik een tube net wat sneller werken omdat je niet steeds heel de dop er moet af draaien.  

Deze is van de Hema, het is een bambooscrub.


Hier zie je goed de bamboostukjes zitten, zij zorgen voor het scrubeffect.

2. De pot
Scrub uit een pot is denk ik wel de meest gebruikte. Deze scrub vind ik ook erg fijn , maar er is wel een nadeel, namelijk dat je er steeds met je handen in moet, en er zo heel makkelijk water in komt, waardoor je scrub zal bederven. Een tip is om een spatel te gebruiken, dan hoef je er niet met je natte handen in.

Bodyscrub van The Body Shop - kokosnoot


3. De zoutscrub
Deze is zeer grof van structuur, het zijn als het ware kleine steentjes zout waarmee je gaat scrubben die geleidelijk aan smelten. Je hebt hier wel verschillende soorten in, sommige zijn zeer grof van structuur, andere hebben kleinere 'steentjes'. Het is echter niet aangeraden deze te gebruiken wanneer je wondjes hebt.. dat zal je immers geen twee keer doen, want dat kan nogal prikken! Het minder aan te raden wanneer je een gevoelige of droge huid hebt want het zout kan je huid wel een beetje droger maken. 



4. De scrubhandschoen

Een scrubhandschoen is eigenlijk een extra 'tool'. Je kan hem gebruiken in combinatie met een gewone huidscrub bv. wanneer je die niet hard genoeg vindt. Ik raad wel aan niet al te hard te gaan boenen met zo"n handschoen, dan kan je je huid beschadigen en dat is nu nét wat we niet willen. Je kan hem ook gebruiken met een gewone douchegel. En wat ook wel fijn is , is dat je bij zo'n handschoen je dode huidcellen kan zien die je er hebt afgescrubd.

Deze is van Hema

5. Douchegel met scrubdeeltjes
Deze gaat eigenlijk het snelst. Je wast en scrubt je tegelijkertijd. Meestal scrubt deze iets milder, maar is dan ook goed voor frequenter gebruik. Dit vind ik zelf heel fijn!

Douchegel met rijstdeeltjes - Therme (verkrijgbaar bij kruidvat)

6. De gezichtsscrub
Deze is specifiek voor je gezicht -ja duh- en is veel milder. Gebruik nooit een lichaamsscrub voor je gezicht! Een lichaamsscrub is veel te hard en zal de huid van je gezicht beschadigen. Een gezichtsscrub is best verkwikkend :) 






Scrub jij wel eens? Welke scrub vind jij fijn?

Liefs,


3 opmerkingen:

  1. Ik scrub 2 keer per week. In de winter gebruik ik altijd die van TBS met wat olie in, dan hoef ik daarna niet nog eens te smeren met bodybutter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf dol op de zout/suiker scrubs van Rituals. Die scrubben perfect en ruiken echt zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die Rituals zijn idd erg fijn. Ik zou het al doen voor de geur alleen al :)

      Verwijderen